Díky certifikátu ISO/IEC 20000 vzroste vaše důvěryhodnost v očích zákazníků. Tento standard totiž zaručuje vysokou úroveň řízení IT služeb. S ním porozumíte přístupům a technikám ITIL, navrhnete organizační strukturu a vzájemnou vazbu mezi procesy a požadavky, jak doporučuje ITIL. Vytěžte maximum z dlouhodobě spolehlivých, efektivních, konzistentních a stále lepších služeb IT!
Ve společnosti TAYLLORCOX se problematice ITSM věnujeme léta. Certifikaci ISO/IEC 20000-1 nabízí řada firem, pouze v TAYLLORCOX ale dostanete unikátní mix výhod:
Zavedení standardizovaného ITSM do řízení společnosti a certifikace na normu ISO/IEC 20000 je pro řadu společností nezbytností. Přínosy certifikace jsou však mnohem širší:
V Tayllorcox jsme vyvinuli unikátní třífázový proces certifikace, který nám umožňuje
postupovat s bezkonkurenční rychlostí a efektivitou.
Předáme vašim zaměstnancům znalosti nezbytné pro udělení certifikace.
Kurz ISO 20000 Manager doporučujeme po absolvování ITIL® Foundation. Kombinací znalosti ITIL & ITSM získáte kompletní know-how potřebné k managementu IT služeb. ISO 2000 vás seznámí s normami a cíli a knihovna ITIL s metodami, jak normám a cílů dostát. Kurzy v úrovni Foundation nevyžadují žádné předchozí zkušenosti, např. v IT. Provedou vás od základů, přes principy a procesy.
2. krok — DokumentacePřipravili jsme pro vás balíček podpůrných materiálů, které vám usnadní cestu k úspěšné certifikaci.
Propracovaný systém dokumentů ITMS zahrnuje kompletní šablony, vzory a formuláře, které vás provedou sestavením klíčové příručky ITMS pro celou firmu, a to včetně kontrolních listů. S nimi budete mít jistotu, že jste optimalizovali všechny procesy ve firmě, jak vyžaduje certifikace. Autory toolkitu jsou naši akreditovaní auditoři, přední odborníci na ISO 20000, kteří garantují věcnou správnost a kvalitu všech obsažených materiálů.
3. krok — CertifikaceZískejte potvrzení, že vaše firemní procesy odpovídají přísným normám kybernetické bezpečnosti.
Certifikaci osobně provede náš vedoucí auditor. První stupeň interního auditu – desktop review – se zaměří na popis aktuálního stavu bezpečnostní dokumentace z hlediska její komplexnosti i kompletnosti. Na něj naváže process review, kde vyhodnotíme shodu dokumentace s realitou a sestavíme seznam potřebných opatření.
ISO/IEC 20000-1 je první mezinárodní standard pro správu IT služeb. Vznikl v roce 2005 ve společnosti ISO/IEC JTC1 / SC7 a vychází z normy BS 15000 od BSI Group. V roce 2011 pak prošel aktualizací.
Standard ISO / IEC 20000, stejně jako jeho předchůdce BS 15000, vychází z pokynů o osvědčených postupech obsažených v rámci knihovny ITIL (knihovna informačních infrastruktur), ale podporuje i další rámce a přístupy v oblasti IT služeb včetně Microsoft Operations Framework a COBIT ISACA.
ITIL shrnuje praxí prověřené koncepty a postupy, které dovolují lépe plánovat, využívat a zkvalitňovat informační technologie u dodavatelů IT služeb i jejich zákazníků. Projekt se osvědčil ve Velké Británii, kde byl užíván od roku 1985, a později se ujal i v dalších zemích. V roce 2007 vznikla již třetí verze managementu IT služeb (ITIL V3).
Metodika se zabývá procesním řízením organizace, proto knihovny ITIL pokrývají celý životní cyklus IT služeb – od rozpoznání a upřesnění požadavků byznysu, přes návrh konkrétní podoby služeb, po implementaci a nastavení, které zaručí neustálé zlepšování. Koncept umožňuje dodržovat strategické cíle napříč organizací a je určen hlavně pro střední a vyšší management.
V praxi se setkáváme s dvěma typickými obtížemi:
Obě normy standardizují systémy řízení kvality. ISO/IEC 20000 ale řeší konkrétně ITSM. V ICT odvětví jde o prestižnější certifikaci.
Audit nezávisle posoudí, zda organizace splňuje požadavky ITSM. Auditor se soustředí především na shodu se standardy ITIL a ITSM, sleduje probíhající procesy (dokumentace, service desk..) a vyhodnotí, zda běží v souladu s ITIL.